دنیا عالی‌پور

زندگی‌نامه

دنیا عالی‌پور (م. ۱۳۷۴  تهران) هنرمندی کنجکاو است که عملکردش مبتنی بر درک نقش اجتماعی هنر و هنرمند بوده و با روایت‌هایی برگرفته از واقعیت و تخیل ترکیب شده و به بررسی رابطه فیگور و حکایت در مدرنیته و زندگی فرد در دنیای اطرافش می‌پردازد.
عالی‌پور در نقاشی‌هایش روابط انسانی، آرامش و ترس، شادی و غم، وابستگی و جدایی را به‌تصویر می‌کشد. آثار او مجموعه‌ای از روایت‌های منسجم است که موضوعات و عناصر هر اثر، زمینه‌ای برای خلق دیگری می‌شود.

استعداد عالی‌پور در نقاشی در توانایی او در کنار هم قرار دادن گستره‌های رنگی درخشان و اشباع ‌شده با خطوط قدرتمند و سرکش نهفته است. منبع الهام عالی‌پور سیلی از تصاویر رسانه‌های اجتماعی و همچنین الگوهای تاریخ هنر است که در موزه‌ها و‌گالری‌ها با آن‌ها روبرو‌ می‌شود و همچنین خواندن و تأمل در روان انسان‌ها است.

دنیا عالی‌پور درحال‌ حاضر ساکن وین است. او‌ نقاشی را در مدرسه هنرهای زیبای تهران آموخت و سپس برای آموزش پیانو به اتریش رفت. بعد از دو سال، علاقه‌ی وافر او به نقاشی و کار خلاقه موجب شد از کنسرواتوار بیرون بیاید و وارد آکادمی هنرهای زیبای وین شود، جایی‌که زیرنظر دانیل ریشتر به تحصیل می‌پردازد.

گزیده آثار