اشکان صانعی در نمایش «نادا کیوریتد»: «مواد تبلیغاتی چند‌قطبی»

8 شهریور 1402

ما در عصری زندگی می‌کنیم که تعادل به نشانه‌ای از اتوپیا تبدیل شده است؛ بیانی از آرزوی یافتن شرایط بهتر برای طیف گسترده‌ای از جمعیت. مقاومت سیاسی به سمت قطب‌های مختلف سوق داده شده تا از ویژگی‌های متفاوت، شرایط جغرافیایی، عقاید متنوع و منافعمان کاسته شود. این قطب‌های متعدد، آثار هنری‌ای را به ارمغان می‌آورند که بر نابراربری درآمد‌ها و اضطراب‌های اجتماعی، سیاسی و زیست محیطی تاکید می‌کند.
پذیرش آزادی، انعطاف‌پذیری و وجدان انسان، پتانسیل ایجاد آینده‌ای پایدارتر را دارد. در این آینده، می‌توانیم رابطه‌مان با سیاره و یکدیگر را بازنگری کرده و با احترام به یکدیگر، بدون نیاز به اشتراک‌گذاری روش‌های فکری یکسان، به همدلی دست یابیم.
زیر سوال بردن پارامترهایی که روابط ما با افراد و جوامع دیگر بر اساس آن‌ها بنا شده است می‌تواند برای زندگی در آینده‌ای نامعلوم مفید باشد. گفتگو و توانایی بازنگری در فرضیاتمان، ما را از دیدگاه‌های خطی و سلسله‌ مراتبی دور خواهد کرد.
تعارضات اجتماعی مانند نژادپرستی، ناعدالتی، بهره‌کشی و گرمایش کره‌ی زمین به هم مرتبط هستند. شاید ابتدا باید خودمان را به عنوان گونه‌ای در خطر انقراض در نظر بگیریم تا بتوانیم امکانی برای پایان دادن به سیستم‌های سوءاستفاده‌گر علیه طبیعت و یکدیگر فراهم کنیم.
مهربانی و سخاوت نسبت به دیدگاه‌های مخالف، ممکن است به عنوان روشی قدرتمند برای درک چشم‌انداز معاصر ما باشد و حتی فرصتی باشد تا آغوشی برای زیبایی‌ که در اختلافات و پیچیدگی‌ روزمره‌مان وجود دارد، باز کنیم.

- ایتزل بارگاس پلاتا، کیوریتور ارشد موزه‌ی دانشگاه دل چوپو، مکزیکو سیتی

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اشکان صانعی در نمایش «نادا کیوریتد»: «مواد تبلیغاتی چند‌قطبی»