آرت‌فر پیپرپوزیشنز بازل ۱۴۰۰

هنرمندان شرکت کننده

اشکان صانعی ، مریم مُهری ،

اطلاعیه

30 شهریور - 4 مهر 1400

گالری اُ با افتخار حضور خود را با آثاری از اشکان صانعی (م. ۱۳۶۳ ارومیه) و مریم مهری (م. ۱۳۵۸ تهران) در آرت‌فر “پیپرپوزیشنز” هم‌زمان با هفته‌ی هنر بازل اعلام می‌کند.

با اجتناب از غرفه‌های معمول و الهام از سنت «سالن»، این آرت‌فر با حساسیت ویژه و انتخاب تعداد محدودی شرکت‌کننده، نمایشی منحصربه‌فرد از آثار هنرمندان ارائه می‌دهد. طراحی منحصربه‌فرد فضا به مخاطبان اجازه می‌دهد تا هم‌زمان با بهره‌گیری از نمایی کلی از تمامی آثار به نمایش‌درآمده و با در نظر گرفتن مکالمه‌ی مشترک میان آثار، جزئيات هر یک از آثار را از نزدیک و به صورت مستقیم مشاهده کنند.

غرفه‌ی شماره ۱۱

۳۰ شهریور – ۴ مهر ۱۴۰۰

پیش‌نمایش

سه‌شنبه، ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، از ساعت ۱۵ تا ۱۸

گشایش (VIP)

سه‌شنبه، ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، از ساعت ۱۸ تا ۲۱

بازدید عموم

چهارشنبه – شنبه، ۳۱ – ۳ شهریور ۱۴۰۰، از ساعت ۱۲ تا ۲۰

یک‌شنبه، ۴ شهریور، از ساعت ۱۱ تا ۱۷

*بازدید VIP با کارت VIP آرت‌بازل و فوتوبازل امکان‌پذیر است.

 

مریم مهری با حساسیتی بی‌تکلف و طعنه‌آمیز، آثار روی کاغذی خلق می‌کند که با نشان‌دادن اشتیاق او برای تجربه‌های نو در پروسه‌ی خلق، خاصیتی به شدت روایی دارند. او با بهره‌گیری از کیفیت شفاف آبرنگ و اجتناب از به‌کارگیری لایه‌های ضخیم رنگ، داستان‌هایی کوتاه، صمیمی و قابل باور را با آثار خود روایت می‌کند.

 

آن‌چه آثار اشکان صانعی را متمایز می‌کند، تعهد او به ثبت روزمره‌ی احوالات شخصی است. در آثار روی کاغذ صانعی، رابطه‌ی کل و جز، همانند ساختارهایی ارگانیک به خوبی برقرار است. اشکان صانعی با استفاده از شعر و هندسه به عنوان منابع اصلی الهام، آثاری منحصر به‌فرد و در ارتباط تنگاتنگ با سنت‌های بصری و فرهنگ ادبی ایران خلق می‌کند.

آرت‌فر پیپرپوزیشنز بازل ۱۴۰۰